وبلاگ رسمی محمد رضا نصراللهی

اخبار و تک آهنگ های محمد رضا نصراللهی

وبلاگ رسمی محمد رضا نصراللهی

اخبار و تک آهنگ های محمد رضا نصراللهی

موسیقی درمانی و اثرات آن بر انسان ها

مقاله "موسیقی درمانی و اثرات آن بر انسان ها" نوشته آقای پوژنگ پروازی، عضو هیئت مدیره کانون خوانندگان کلاسیک را در ادامه مطلب مطالعه کنید.

از بدو خلقت انسان ، نیاز های متنوعی (اعم از جسمی و روانی) با او همراه بوده است که برای برآورده ساختن این نیازها ، و سازگاری با محیط، به ابزار هایی نیاز داشته است.

هنر به عنوان یکی از وسایل اولیه سازگاری بشر در خدمت نیاز های کمال جویی و زیبا طلبی و از طرف دیگر ، آرام بخش ناراحتی ها و سختی های زندگی او بوده است. موسیقی شکلی از هنر است که احساس عاطفه، ادراک و شناخت انسان را بدون نیاز به تکلم و زبان منتقل می کند. کاربرد موسیقی برای درک زیبایی و سلامت زندگی اجتناب ناپذیر است، ادیان و نژاد ها بی شمارند ، امّا زبان و روح یکی است، زبان عشق. موسیقی نوعی زبان عشق است.

استفاده بشر از  موسیقی امری آسان و قابل دسترسی بوده است، چون ریتم و ملودی به عنوان دو رکن اساسی موسیقی، در سرشت انسان وجود داشته و از طرفی آواگری ها و حرکات ریتمیک نیز نیازی به تکلّم نداشته است، از این رو در بیشتر قبایل ابتدایی، مراسم و آیین های مختلف موسیقایی که وسیله ای برای ابراز همبستگی جمعی  و از بین بردن ترس ها و غم ها و ایجاد ارامش و شادی و اراده در بنی افراد قبیله بوده، برگزار می شده است.

مطالعه ادامه مطلب در سایت ماهان موزیک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.